(BOZ) Salut și bine v-am găsit!
(BOZ) Boz e un om ca oricare altul dar cu o pasiune imensă pentru muzică, în special hip hop. Ascult hip-hop din 92 și îl fac ca și hobby din 94. Prima colaborare mai de luat în seamă a fost în 1998 cu frații Brugner și Piciu de la Brigada Rimă Grea.
(BOZ) Total ignorat pe partea comercială, dar avea puritatea începuturilor. Nu erau mulți oameni implicați dar fiecare încerca să facă ceva cât mai bun pe felia lui. Ce îmi placea cel mai mult e că existau multe colaborări în vremea aia și oamenii erau deschiși, apoi a venit perioada după 2000 când găștile au început să se separe și s-a întâmplat ceea ce eu numesc războiul rece al hip-hop-ului românesc în care s-au stabilit câteva tabere care nu colaborau între ei. Acest lucru s-a întâmplat în momentul în care au început să fie bani în hip-hop.
(ELADIO) La ce grupări te referi mai exact?
(BOZ) Mă refer la greii hip-hopu-lui din acea vreme: B.U.G. Mafia, La Familia, Il-egal, pe de o parte, R.A.C.L.A., Ghetto-Dacii, Brigada Rimă Grea, etc. pe de o altă parte și Paraziții.
(ELADIO) Cum ți se pare hip-hop-ul românesc în ziua de azi?
(BOZ) Acela a fost momentul în care a inceput să îmi displacă hip-hop-ul românesc. În opinia mea, calitatea soundului crește doar ca urmare a colaborărilor între artiști cât mai diferiți, ceea ce în România nu s-a întâmplat și de atunci până acum situația s-a înrăutățit. În hip-hop-ul românesc actual există câteva curente: hip-hop-ul pentru copii (care este difuzat la radio), hip-hop-ul de club (care este difuzat la radio), hip-hop-ul religios (care nu este difuzat la radio), și hip-hop-ul social. Toate sunt comerciale, toate urmăresc o cotă de piață și din pacate prea puțini artiști mai fac ceea ce simt, preferând să facă ce le dictează publicul sau piața.
(ELADIO) Crezi că hip-hop underground în România nu există?
(BOZ) Ba da, există hip-hop în undergroundul românesc, dar puțini artiști sunt adevărat underground ca și sound. Majoritatea urmăresc să fie underground pentru că e la modă, ca să zic asa, dar practic asta transformă undergroundul în ceva comercial. Eu am făcut hip-hop underground mulți ani, cu un sound de west coast, nu NY. Am participat la evenimente, la battle-uri ODD, etc., deci clar există ca și mișcare socială dar nu ca și mișcare în sufletele oamenilor. În underground există câteva mii de MC care copiază stilul preferaților lor consacrați.
(ELADIO) Ce îi lipsește rap-ului românesc actual?
(BOZ) Din punctul meu de vedere, e lipsa capacității de asimilare a noului și de adaptare la curentele și tendințele globale, soundul e cel de acum 4-5 ani atât ca și producții cât și ca tehnică de flow oamenii se feresc să experimenteze și să vină cu ceva nou preferând să meargă pe rețetele deja consacrate și cred că problema asta survine tocmai din faptul că label-urile românești de hip-hop nu colaborează între ele, existâd foarte multe orgolii.
(ELADIO) De recent ai lansat un mixtape.
(BOZ) Da, acum 2 luni am lansat un mixtape pe datpiff. Am fost onorat să fie hostat de DJ Ahmed, care este unul din DJ/promoteri CokeBoys, CokeBoys fiind labelul lui FrenchMontana.
(ELADIO) Puține downloaduri și puține site-uri românești care l-au promovat. Care crezi că e motivul?
(BOZ) Promovarea acestui mixtape a fost facută exclusiv pe Facebook și Twitter, iar în România, voi ați fost singurul site de gen care a scris despre asta. Nu am investit în promovare pentru că în ciuda materialelor de pe mixtape, a calității lor, nu am urmărit beneficii materiale. Îl consider mai mult ca pe o carte de vizită. Pe data de 19 august, adică peste câteva zile, voi lansa încă un mixtape, de data asta sub egida Choppa Music Group, care va conține colaborări și cu alți artiști CMG. Până la sfârșitul anului intenționez să lansez 4 mixtape-uri.
(ELADIO) Cine mai reprezintă Choppa Music Group?
(BOZ) BNK Beatz, Huey, Scotty Pimpin, Spyrit, Wix Graphics, Lil Shady. Huey, Scotty și Spyrit sunt artiști din State. Lil’ Shady e un tânăr artist român care face valuri în italia. Wix Graphics a avut colaborări pe partea de artwork și coverwork cu GBE (labelul lui Chief Keef) și SODMG (labelul lui Soulja Boy) printre mulți alții.
(ELADIO) Ai colaborat și cu King T. Cum a luat naștere colaborarea?
(BOZ) L-am cunoscut pe Roger McBride pe facebook, prin niște prieteni comuni. Contrar așteptărilor mele, a fost deschis colaborării cu mine după ce a ascultat ceva din ce am facut
și i s-a părut interesantă colaborarea cu un artist non-US. Pentru mine era ca un vis devenit realitate, având în vedere că în copilăria mea King T era unul din MC-ii preferați.
(ELADIO) Ai în program și un album solo?
(BOZ) Nu am un program. Fac muzică. Încerc să fac muzică de cea mai bună calitate și pentru asta mulțumesc producătorilor mei: Maidan Music, BNK Beatz, 21st Beats, DJ PAIN1 (producții pentru Lil Wayne, Gucci Mane, 2Chainz, Young Jeezy, etc.), Big Herb (producții pentru Plies), Soulja Boy, Shaloom (producții pentru SODMG), Dunlap Xclusive (producții pentru Plies, Lil Wayne, Gucci Mane, 2Chainz), Tarentino (BrickSquadMonopoly), Purps (BrickSquadMonopoly), Max (OVOXO, producții pentru Drake) și mulți alții. Voi încerca să scot cât mai multe mixtape-uri și să ofer cât mai multă muzică de calitate gratis. Pentru moment am încheiat un contract de distribuție digitala a single-urilor cu Universal Music Group care ne asigură prezența online în peste 800 de magazine digitale, deci da, pregătim și o întoarcere a investiției.
(ELADIO) Pe final, ai un mesaj pentru cei ce citesc acest interviu?
(BOZ) Le mulțumesc că îmi ascultă muzica. Sau daca nu au ascultat-o încă, pentru că o s-o facă. Știu sigur că o să asculte, pentru că o să fac atât de multă muzică încât fără să vrea, vor auzi niște Boz pe undeva. Și le mulțumesc că îmi suportă hobby-ul.
Ascultă ultima sa piesă
Boz - People are strange (Produsă de Maidan Music):