Blackout Magazine (Nr. 1 din 2009)

 


“Vrei să-ți zic sincer? Veneam de la muncă și eram în lift și-am stat și m-am gândit: “Bă, aș face o revistă de hip-hop.”, și-așa am făcut.”

În 2010, Griffo a dezvăluit cum i-a venit această idee, de a realiza prima revista de hip-hop – revista Blackout.

Griffo – artist cu un parcurs admirabil în lumea hip-hop-ului, începând cu trupa Klandestin, a fost și în Anonim și un alt proiect Ramedium.

Pe departe, cel mai de suflet proiect al lui Griffo, este revista Blackout, fiindcă așa cum menționează și el este un proiect “Low budget” sau “no Budget”, însă fiind prima revista de hip-hop din România, el coordona tot ce se întâmplă pentru a ieși fiecare număr.

Revista online a găzduit foarte multe nume de pe scena hip-hop.

Primul număr s-a lansat pe prima pagina cu Ombladon, a continuat cu Grasu XXL, Guess Who, Skizzo Skillz, Bitza, Raku și Turntable Science.

S-a lansat în 2009, era o echipă formată din patru oameni și după primul număr a avut o pauză de aproximativ șase luni. Pauza a avut loc deoarece, pe vremea aceea, se discuta faptul că ar trebui introdus și un CD în interiorul revistei.

Ideea revistei i-a aparținut lui Griffo, care se ocupa în mare parte cu toată realizarea revistei online, mai puțin pe parte de text, unde avea două fete (Alisia și Madalina) în echipă și un fotograf. De asemenea un mare ajutor a venit și din partea lui CenzuraH, rolul său fiind de a menține legătura cu artiștii, top-ul pieselor din interiorul revistei, fotografii și publicitate.

În primul număr, pe lângă Ombladon, deja menționat care apare pe prima pagină se regăsesc și alti artiști precum: C.I.A, Brugner, F. Charm, sau Agresiv.

Mai departe, în numărul 1 din 1 martie 2009 al revistei Blackout veți citi un interviu direct la subiect cu Ombladon, unde spunea pe vremea aceea și cum ia în considerare să colaboreze cu artiști mai puțin cunoscuți, un interviu cu Maximilian de pe când își lansa albumul “Dă volumu’ la Maxim” și multe alte detalii pe care va trebui să le descoperiți singuri sau să vi le reamintiți răsfoind Blackout.

“Ideea a fost să nu reprezinte un blog sau un www cu informații „REP”, ci pur și simplu oamenii să afle tot ce trebuie de la cei care au cuvântul. Găsești interviuri exclusive, poze, articole, cd-uri și chiar concursuri. Și că să fie hip-hop pe bune am zis să fie necenzurată (asta nu că să fie vulgară ci pentru că cei care au cuvântul s-o spună în felul lor și cu liberă exprimare). » (Editorial Blackout – Griffo)


Realizator revistă: Griffo


 După vreo 12 ore de birou, obosit și îngândurat, mă chinui să îndes 2-3 cutii de energizante în gunoi, mă gândesc și zic: "Bă de ce nu?" - 2-3 telefoane, 2-3 poze mâzgălite în Photoshop și un brand pe copertă, și cam aia e (că doar sunt puțini artiști de gen de la noi). Analizez mai bine situația și mă pun pe treabă: cele 2-3 telefoane s-au transformat în vreo 200 de sms-uri, vreo 100 de telefoane, vreo 500 de mail-uri și vreo 15.000 de newsletter-uri; cele 2-3- poze mâzgălite în Photoshop s-au transformat în nopți pierdute pe grafică și brandul de a deveni "BLACKOUT Magazine". Poate că era nevoie de o revistă de gen, poate nu... important e că deja există și sunt puține șanse să se stingă repede.

Ideea a fost să nu reprezinte un blog sau un www cu informații "REP", ci pur și simplu oamenii să afle tot ce trebuie de la cei ce au cuvântul. Găsești interviuri exclusive, poze, articole, cd-uri și chiar concursuri. Și ca să fie hip-hop pe bune am zis să fie necenzurată (asta nu ca să fie vulgară ci pentru cei ce au cuvântul s-o spună în felul lor și cu libera exprimare).

Primul număr îl are ca special guest Ombladon, și dacă nu știi cine e, închide site-ul ăsta și caută ceva pe HI5 poate găsești pe acolo ceva pitzipoance, în caz contrar ai grijă că răspunde scurt și la obiect într-un cover story demențial. Când începi și o răsfoiești vei observa că e structurată în rubrici gen Dj, Producer, Vj, Mc, Album, Video, New Comer și multe altele. Și nu ne oprim aici. Îți dăm moca tricouri BLACKOUT și cd-uri "Ultimatum pentru artă vol. 4". Nu încercăm să te păcălim că vei câștiga "trendy" dacă dau un sms la tarif normal, dar cu siguranță ți-am fi dat un joint dacă ne-am fi născut cu toții la Amsterdam.

Eu zic să pui mâna să citești ce zic Agresiv de beat-uri și cum o ard ei prin studio, dă o tură prin videoclipul "Take the notes" semnat F.Charm, ai grijă că C.I.A. zboară la joasă altitudine, Maximilian te pune să dai volumul la maxi-maxim, Brugner te bagă în culisele "Urban Grovve" și Sonny Flame îți pregătește cel mai nou stil din România. Toate astea încearcă să le faci repede pentru că Nr.2 al revistei e gata să apară.

 

După mai bine de 10 ani într-un continuu maraton prin hip-hop-ul românesc și într-o luptă continuă cu cenzura, Ombladon, și-a lansat al 2-lea album solo, numit subtil, "Cel mai prost din curtea școlii", albumul vorbește elaborat despre realitatea socială și politică românească și despre aceleași conflicte între personalități. Satiric și acid, le spune pe față. Dacă albumul "Condoleanțe" a reușit oarecum să deschidă minți tulburi, cel de-al doilea, "Cel mai prost din curtea școlii" încheagă binecunoscutul lui stil, creând reacții adverse asupra mentalității și al sistemului social, permițându-și să ia în râs școala vieții.

BLACKOUT: Hai noroc! Ce a mai făcut Ombladon în ultima perioadă?

OMBLADON: Noroc. Păi ce să fac? AM Avut multe concerte prin țară cu Paraziții... Acum încercăm să ne apucăm de un nou album Para...dar...lene mare... Vrem să scoatem un nou album undeva spre sfârșitul anului 2009.

BLACKOUT: Cum ți se pare ideea unei reviste de hip-hop în România? Crezi că era cazul să apară și o revistă doar pentru rap'eri?

OMBLADON: Era cazul... Problema este dacă mai există raperii. Pare că sunt numai pseudocăcați.

BLACKOUT: Cum a fost primit "Cel mai prost din curtea școlii" de către public?

OMBLADON: Albumul nu știu cum a fost primit. Dacă până acum ceva ani în urmă puteai să îți dai seama după vânzări, acum vânzările nu mai sunt un barometru. Nimeni nu mai e interesat să aibă albumul în original. Muie ODC. Ce pot să îți spun este că lumea reacționează bine pe piesele de pe albumul ăsta în concerte. 

BLACKOUT: "Cheia de sub preș" a fost interzis pe TV, ei spun că din cauza conținutului vulgar. Te-ai obișnuit cu cenzura sau aștepți să se obișnuiască ei cu tine?

OMBLADON: Nu cred că este vorba de obișnuință. Pur și simplu nu ne mai interesează.

BLACKOUT: La tine-i criză? Ce părere ai despre "crizomania" asta făcută de dragul de a ne speria?

OMBLADON: Criza...criza e de mult, dar abia acum au realizat și marea majoritate... pe mine mă bucură așa zisa criză, prea mulți cocalari ridicau blocuri... Mă bucur pentru țeapa pe care și-au luat-o.

BLACKOUT: Cheloo a devenit tătic de curând, n-ai de gând să faci și tu copii?

OMBLADON: Încă nu.

BLACKOUT: Concerte prin țară?

OMBLADON: Da, dar încă nu știu să îți dau date exacte.

BLACKOUT: Pe viitor ne mai surprindeți cu featuringuri gen Wu sau cel puțin de aceeași valoare?

OMBLADON: Nu ne-am mai propus să facem vreun anumit feat... Nu știu ce să-ți zic.

BLACKOUT: Dacă un necunoscut îți propune o colaborare... care ar fi criteriu de bază pentru care ai accepta?... O renumerație sau pur și simplu calitatea piesei?

OMBLADON: Întâi tre să îmi placă. apoi mai vorbim...

 

BLACKOUT: Ce ți-ai propus să faci anu ăsta? (pe plan personal sau cu Paraziții)

OMBLADON: Nu sunt genul de persoană care să își facă planuri...

BLACKOUT: Ce se mai întâmplă cu 20CM Records?

OMBLADON: Ce să se întâmple... 20 CM = Paraziții

BLACKOUT: Fenomenul "Pitzipoanca dornică de celebritate" te amuză sau te lasă rece? Cum ai potoli o "Pitzi" din ascensiunea către "penal"?

OMBLADON: Cu un pumn în față.

BLACKOUT: Ce album original ți-ai cumpărat de curând? Ce trebuie făcut ca lumea să cumpere albume originale? 

OMBLADON: Ultimul album Mob Deep. Păi ar trebui să dispară internetul, ceea ce cred că nu o să se întâmple.

BLACKOUT: Ceva de final pt. cei la început de drum în această industrie muzicală?

OMBLADON: Dacă nu aveți răbdare și ambiție mai bine vă lăsați și vă apucați de altceva...

 

BLACKOUT: Salut Maxi, ce-ai făcut acum 2 minute?

MAXIMILIA: Tocmai ce i-am pasat 2 perechi de ochelari (cred că-s de fete) unui indivit pe care-l știi prea bine... Laur aka Guess Who.

BLACKOUT: Toată lumea vorbește despre tine, toată lumea îți ascultă albumul, cum îți e acum după 7 ani de muncă?

MAXIMILIA: N-are cum să nu mă bucure reacția oamenilor la album, înseamnă că am făcut treabă bună... îmi dă încredere în forțele proprii și-n felu' de a vedea/face muzică...

BLACKOUT: Unele versuri sunt de-a dreptul "caterincă", iar beat-urile electrocutante. Cu cine ai colaborat pentru producția albumului? 

MAXIMILIAN: Motzu, Agresiv și Grasu XXL semnează beaturile de pe album, mix și master Agresiv.

BLACKOUT: Care a fost atmosfera la filmări? Toată gașca a fost cu tine, așa că, povestește-ne cum v-ați distrat.

MAXIMILIAN: Bre, m-am prăjit în ziua aia... dacă te uiți atent, se și observă-n clip că-s bronzat, "tractorist"... În rest, atmosfera a fost foarte tare, nici nu mi-am dat seama cum a trecut ziua... cred că se și resimte-n clip atmosfera de pe "platou", hahaha!

BLACKOUT: Cât mai avem de așteptat pentru următorul clip? Tot Spike se va ocupa?

MAXIMILIAN: Nu știu când va fi gata, în perioada asta sunt în research... și da, sper să reușesc să-i prind iar pe Spike și FGX, mă simt în largul meu lucrând cu ei.

BLACKOUT: Pe unde te vom găsi în cocert?

MAXIMILIAN: S-a anunțat ceva pentru 20 februarie la Slatina și mai sunt pe listă, dar nu știu dacă s-a concretizat... Va trebui să mă consult cu Ciulea "Suge White" pentru mai multe date.

BLACKOUT: Ai colaborat cu foarte multe "figuri" ale hip-hop-ului românesc, mulți dintre ei îți sunt prieteni, se anunță vreo altă bombă din partea voastră?

MAXIMILIAN: Se lucrează la albumele Grasu XXL, Spike și GuessWho plus un album de remixuri Agresiv. Așadar, mai multe bombe, WW 3, gen!

BLACKOUT: Muzica nu se mai cumpără, se downloadează. Prin treaba asta a ta cu vânzarea albumului pe net, ai reușit să schimbi vreun pic mișcarea în bine a hip-hop-ului?

MAXIMILIAN: Mă îndoiesc.

BLACKOUT: Cine se ocupă de site-ul tău?

MAXIMILIAN: Fratele meu și Alin Surdu.

BLACKOUT: Ce faci în afară de muzică?

MAXIMILIAN: Shinobido, Tenchu, PES, multe filme vechi în ultima perioadă, mult internet, cărți... recuperez ce am pierdut până acum.

BLACKOUT: Ce te nemulțumește, în general?

MAXIMILIAN: Ohhhhh, Doamne!!! N-am avea loc aici pentru toate nemulțumirile mele, mai bine le țin pentru mine. Mulțumesc și baftă cu revista!

 

Un veteran al hip-hop'ului românesc. Brugner, a devenit cunoscut în industria underground-ului încă din anul 1998, odată cu apariția pe piață a trupei Delikt. Un an mai târziu următorul pas făcut de către Brugner a fost cariera solo, pe care a ales să s-o concretizeze prin albumul "Prinși în joc", album care l-a surclasat în topul celor mai buni mc-i de la noi. Nu este un om care să se dea repede bătut, de aceea, după o perioadă destul de lungă de pauză, când lumea îl credea ieșit din industria underground'ului. Brugner apare ca moderator al unei emisiuni care la momentul de față este  una dintre cele mai urmărite emisiuni de hip-hop din România, "Urban Groove". În ceea ce privește muzica, de curând a lansat un material nou sub numele B.R.G., care cuprinde de altfel și feat'uri cu alți artiști.

BLACKOUT: De curând ai găzduit performanțele "Raekwon" la București și ai deschis mult așteptata compilație "Vocabule", povestește-ne cum a fost.

BRUGNER: Nu prea eram obișnuit cu hostingul de evenimente, însă multă lume mi-a spus că o fac foarte bine. M-am conformat, însă nu vreau să fac carieră. La Raekwon a fost o mare onoare pentru mine, deși nu mai făcusem ceva de anvergură în domeniul mai sus menționat. Gianiny mi-a dat câteva repere și eu zic că a ieșit foarte bine, cu excepția din final, când mi-am încheiat strofa cu "raperii de 2 bani cad în cap și cu curul în pulă", după care am alăturat total neinspirat, "Bitză și invitații", în dorința de a-l introduce pe Mihai și invitații săi. Câțiva oameni răutăcioși au sesizat și insinuat că eu aș fi vrut să fac de căcat următorul act. Departe de mine. Referitor la Vocabule, mi-a plăcut enorm deplasarea de la Arad, unde am filmat clipul pentru videomix. Aici am ars-o cu Griffo, Junky, Gianiny, Bitză, K-gula, Grasu și nu în ultimul rând, Turcu. Big up pentru toată lumea. Milo, cel care a regizat clipul este un om deosebit căruia îi mulțumesc pentru răbdare îi pentru că EXISTĂ oameni ca el.

BLACKOUT: Găzduiești una din cele mai urmărite emisiuni de hip-hop de la noi, "Urban Groove". Cum merge treaba?

BRUGNER: Urban Groove este probabil cea mai mare provocare din viața mea. Hefe m-a inițiat în lumea emisiunilor de specialitate, moderate și produse de oameni pasionați. Îi mulțumesc foarte mult, pentru că fără el, nu aș fi făcut asta. Am avut ocazia să cunosc foarte mulți oameni deosebiți. Cu siguranță nu i-am putut mulțumi pe toți cei care au apelat la emisiune, însă cu ocazia asta, atrag atenția asupra faptului că UG nu este o etapă obligatorie în viața artiștilor rep. Sunt oameni care vin la această emisiune și nu știu nici măcar când se difuzează. Dar așa e în repul RO, unde absolut toți interpreții vor să fie vedete la un moment dat...

BLACKOUT: Legat de B.R.G., cât ați muncit la album și cine s-a ocupat de producție?

BRUGNER: Dacă este vorba despre Mingii și Gazon, lucrul a durat vreo 4 ani, pentru că s-a făcut în condiții de relaxare totală, doar Oxi aka DJ Magnetic ne-a mai presat. Este un album cu piese foarte vechi, dacă ne gândim că numai Cantonament la Greu este din 2002. Un remix al piesei fusese inclus și bonus tracklistului compilației  Proiectul Verde. Mingii și Gazon este un material de suflet care exprimă exact cum o arde BRG (Brigada Rimă Grea, și multe altele). BRG este membru de onoare ACC, Alcool Cannabis Caraiman, un crew de oameni grei, bazat pe cele mai sincere sentimente de prietenie. Asta nu înseamnă că BRG nu poate să facă și piese serioase. Însă părerea criticilor ne interesează mai deloc.

BLACKOUTL: Cine a avut ideea "Imnul Căcării"?

BRUGNER: Imnu Căcării este un cântec popular dacă nu mă inșel, iar noi l-am auzit prima dată la un munte, într-un  "cantonament". A fost interpretată în cercul nostru prima dată de Dumitru Șarpe, membru deplin ACC. Ne bucurăm că oamenii l-au apreciat...

BLACKOUT: Cât de pervers tre' să fii ca să răzbați în industria muzicală?

BRUGNER: Aici pot să vorbesc câțiva ani, însă pe mine nu mă interesează industria muzicală și cred că am demonstrat în emisiunile pe care le moderez și mai ales prin invitații care apar că nu mergem în direcția mainstream și showbiz muzical.

BLACKOUT: Fie vorba între noi, am văzut de curând pe myspace'ul B.R.G. un filmuleț (fără sunet) cu tine în care ai consumat alcool, era cumva rețeta succesului?

BRUGNER: Din punctul meu de vedere, marea majoritate a populației până în 35 de ani din RO consumă alcool. Eu am o problemă cu cei scârbiți de cei care consumă alcool. Fiecare face numai ce vrea și nu trebuie să dea explicații nimănui. Filmulețul în cauză mă reprezintă în totalitate; așa mă relaxez eu. Cine n-a băut un 50 într-o gară obosită, parcă nici nu a trăit până acum, hahaha.

BLACKOUT: Care's planurile pe care le ai pentru 2009 din punct de vedere muzical?

BRUGNER: Va apărea un album de cel puțin 10 piese semnat BRG, și dacă ne permite timpul, va apărea și un material RAN/s și de ce nu, unul Brugner și Dox. Dar viața e frumoasă și merită trăită.

BLACKOUT: "Ja Rule" va fi în România, vei merge la concertul lui?

BRUGNER: Am și declinat oferta de a lua interviu acestui pseudo-rapper. Cariera lui a luat sfârșit pentru mine, oadată cu ieșirea din Cash Money Click. Așteptăm să vedem însă pe 8 martie pe Rob Swift, iar pe 22 martie, Primo și Blaq Poet. Pace multă!

 


 F.Charm, este unul dintre artiștii din umbră ai rap-ului românesc, de 12 ani implicat în acest "joc" al hip-hop-ului, de-a lungul timpului a învățat că "ce te lovește, nu te omoară", precum și faptul că respectul pe care-l meriți nu ți-l va da decât cel de la care nu te aștepți. Aparent secretos din fire, F.Charm a refuzat să vorbească despre trecutul său în muzică, dezvăluindu-ne doar ca relevant legat de ceea ce a făcut el până acum, este un album oficial lansat pe piața românească, în anul 2000, cu trupa "Biznizz", scos de "Arafano" și "A&A Records", precum și faptul că a avut colaborări cu diferite nume din afară, oficială fiind apariția pe mixtape-ul "Wellcome 2 Florida Anthrax, vol II", cu piesa "Wordz vs. Gunz" feat. Sonny Flame și Tarantino, un artist destul de cunoscut în acel stat din America.

Am aflat însă în detaliu, că pregătește primul său material solo numit, "Rise of a fallen soldier", album ce se anunță ca fiind unul de "rang înalt". Prima piesă care a fost aleasă ca promo, nefiind însă piesa de single pentru album, este "Take The Notes" un riddim în colaborare cu Sonny Flame, cunoscut mai ales pentru featul său cu fetele de la Wassabi, pentru piesa compusă de Moga "Lonely Girl". Cei doi nu sunt la prima colaborare, în anul 2006 făcând parte din proiectul "Minefield" și lucrând împreună sub acest nume, albumul "The Briliant".

"Take the Notes" beneficiază de un videoclip destul de bine realizat, regizat de Alex Ceaușu. A fost filmat într-o hală din periferia Bucureștiului, într-o singură zi, unde au participat doar prieteni de-ai lui F.Charm și Sonny Flame. Rezultatul a fost pe măsura așteptărilor lor, deși după punerea lui pe net, primele impresii pro și contra nu au ezitat să apară din partea ascultătorilor de hip-hop de la noi. Cu toate acestea, F.Charm e gata să facă valuri. Albumul "Rise Of a Fallen Soldier", va avea cam 20 de track-uri, toate cântate în limba engleză, iar majoritatea dintre ele vor fi colaborări cu artiști de la noi, dar și din țări precum America, Franța și Olanda. Se vor găsi pe acest album beat-uri create pentru F.Charm de producători din afară, riddim-uri, dar și producții semnate în totalitate de către artist. F.Charm ne pregătește o lansare de zile mari a albumului și un nou videoclip, însă totul se va afla la momentul potrivit.

Impresia și părerea despre F.Charm este simplă, stilul pe care-l abordează artistul, este diferit de ceea ce am ascultat până acum în industria muzicală românească, fără nici o lipsă de respect din partea mea față de ceilalți artiști ai genului, termenul de comparație nu există faptului că deocamdată, pentru hip-hop-ul românesc, sunt puțini cei care pot da lumii, muzica, în adevăratul sens al cuvântului, iar faptul că melodiile sunt în limba engleză îi oferă șansa de a fi înțeles de cât mai multă lume. Sunt mulți cei care fac muzică din plăcere, pentru urechile care le devin susținători și prea puțini cei pentru care muzica reprezintă, forma de respect pe care o împart cu cei cu orizonturi deschise. Într-o bătaie continuă pe o industrie asemănătoare unui front și într-o țară unde mentalitatea este limitată, nelăsând loc evoluției, își face curaj să iasă albumul "Rise of a Fallen Soldier".

 

BLACKOUT: Sunteți la început și deja destul de cunoscuți, cum și când s-a format "Agresiv"? Care-i povestea voastră?

AGRESIV: N-am putea spune că suntem chiar la început, au trecut cam 6 ani de când suntem în formula asta, probabil că lumea acum începe să audă din ceea ce noi am produs. Ca trupă de producție ne-am format în jurul anului 2003 și tot ce ne-a legat a fost muzica, nu împrejurările (ne desparte o stradă).

BLACKOUT: Când ați început să produceți serios muzică?

AGRESIV: Din 2003...hahahaha. Am început să înțelegem fenomenul "muzica" din 2005, când am întâlnit oameni care cu adevărat asta făceau. Implică mai mute atribuții, nu numai creația, ține și de sound, editarea unei piese, mix, master, linii vocale etc.

BLACKOUT: Ați produs pentru Cristina Spătar, Grasu XXL, Maximilian, Bitză, mai sunt și alte nume?

AGRESIV: Da... sunt mai multe nume, multe dintre ele sunt proiecte ce vor urma să iasă precum Guess Who, Spike, Hi-q, Adrian Enache etc.

BLACKOUT: Care-i atmosfera la voi în studio?

AGRESIV: A fost una rece până de curând pentru că nu am avut un calorifer... dar s-a rezolvat! Se lucrează de zor, ne punem dead-line-uri și încercăm cât putem să nu le depășim, momentan este foarte aglomerat studioul, chiar dacă suntem într-o lună moartă, n-am putea să ne plângem de acest lucru.

BLACKOUT: Vă ocupați doar de producție?

AGRESIV: În mare măsură da. Avem și proiectele noastre, pregătim primul material oficial Agresiv, un album de remixuri, care se va numi "Re-Fresh" cu artiști internaționali precum Nelly Furtado, Madona, Kylie Minogue, Kanye West, Ludacris etc... singurul remix din România fiind "Da frate", piesa lui Maximilia, poate fi ascultată pe myspace.com/agresiv, pentru curioși.

BLACKOUT: Cuvântul cel mai des folosit în interviul ăsta e clar "producție", cum e să produci altcuiva albumul? V-ați lovit de contradicții sau aveți mână liberă?

AGRESIV: Depinde de artist... considerăm că e foarte important să fie compatibilă relația dintre producător și artist, altfel nu obții maxim potențial dintr-un track... Da! Avem mână liberă, depinde și de circumstanță.

BLACKOUT: Cum vi se pare ideea unei prime reviste de hip-hop din România? Credeți că era cazul să apară?

AGRESIV: Era cazul să apară când a luat amploare hip-hop-ul la noi în țară și nu on-line, ci fizic, dar este foarte tare că într-un final s-a  realizat acest lucru, important este să se mențină ștacheta sus.

BLACKOUT: Care-i beneficiul unui producător de muzică hip-hop? Se poate vorbi de un anume câștig material din producție, chiar și la nivelul vostru?

AGRESIV: Dacă ne referim strict la hip-hop, beneficiul întârzie să apară dar avem mare satisfacție, lucrăm cu oameni foarte bine închegați în hip hop și ne face deosebită plăcere, n-aș putea spune că nu se fac bani din hip hop, cert este că noi nu producem numai hip hop.

BLACKOUT: Mitză știu că este DJ-ul lui Grasu X. Vlad, cu ce altceva te mai ocupi?

AGRESIV: Am lucrat până de curând ca inginer de sunet, pe platou, la un serial difuzat pe ProTv. În prezent lucrez la studioul "Okapisound" cu diverse proiecte.

BLACKOUT: Ce pregătiți nou? Al cui? Cu cine? Când?

 AGRESIV: Nou este albumul de remixuri Re-Fresh probabil în februarie, martie, Guess Who... sperăm în primăvară să iasă. Spike e aproape tras. Grasu e și el pe țeavă.

 

Apariția și pătrunderea brigăzii C.I.A. pe plan național s-a datorat colaborării cu Sișu și Puya pentru piesa "Mai vrei" feat Alex, care a beneficiat de un videoclip destul de reprezentativ. După această colaborare, ușile pentru cei trei au început să se deschidă treptat, iar al 2 lea clip, în colaborare cu tot cu Alex, pentru piesa "Zbor la joasă altitudine", este piesa scoasă în scopul promovării primului album C.I.A., numit "Invazia". Inițial, melodia a fost cântată de Profethu', care între timp și-a schimbat numele în Rashid și e unul dintre componenții trupei, asta în caz că melodia vă sună cunoscut. Am vorbit cu ei, iar ceea ce ne-au răspuns, găsiți mai jos.

BLACKOUT: Salut băieți, pentru început, hai să dezbatem subiectul "Invazia", ați invadat într-un mod frumos, cu un album destul de complex, spuneți-mi cine a lucrat la producția albumului?

C.I.A.: Toate beaturile sunt făcute de noi, la partea de orchestrare am fost ajutați de către Alex Băisan, un băiat multi-talentat.

BLACKOUT: Cum a mers colaborarea cu Sișu și Puya? Pe viitor credeți că veți mai colabora cu ei?

C.I.A.: Din punct de vedere al relației din acte, am colaborat ok. Am reușit să ieșim pe piață, lucru aproape imposibil pentru orice trupă nouă. Din punct de vedere muzical, credeam că am reușit niște piese bune împreună; există și alte piese imprimate... colaborăm cu plăcere.

BLACKOUT: Brigada C.I.A. câți membri are de fapt?

C.I.A.: În afară de noi 4, mai sunt undeva la 20-30 de persoane foarte apropiate trupei... oameni cu care o ardem mereu.

BLACKOUT: Știu că Alex este membru activ în C.I.A., când și cum l-ați cunoscut?

C.I.A.: Cu Alex ne cunoaștem de foarte mult timp, fiecare are povestea lui cum l-a cunoscut pe Alex.... îți dai seama că în Craiova, deși nu e un oraș mic, se cam știu băieții care au treabă cu muzica asta... ideea e că oricine din Craiova care ascultă muzica asta și venea la serile rap de atunci nu avea cum să nu-l fi cunoscut pe Alex...

BLACKOUT: Cu Dj Hash la platane mergeți în concerte, cum l-ați cooptat și care-i povestea lui?

C.I.A.: Dj Hash este cel mai bun dj din Craiova. Cred că a și colaborat cu toată lumea rap de pe la noi. Ne știm și cu el de foarte mult timp... chiar dacă a activat în altă trupă, noi mereu îl luam cu noi în concerte. Acum a căpătat și mai multă experiență, s-a dotat cu niște scule noi... o să tot "aibă spatele nostru" în concerte.

BLACKOUT: Clipul și piesa "Zbor la joasă altitudine" din păcate nu a avut aceeași rezonanță ca cel pentru "Mai vrei", de ce credeți?

C.I.A.: Simplu: pentru că nu a avut aceeași susținere pe care a avut-o clipul cu La Familia. 

BLACKOUT: Cum caracterizați industria muzicală românească?

C.I.A.: Industrie este foarte impropriu spus. Nu știm cine mai vinde... e foarte trist ce se întâmplă, însă noi nu dramatizăm și nu plângem casele de discuri. Muzica bună se va face oricum... cu sau fără susținere.

BLACKOUT: Credeți că există vreo șansă ca un artist al genului hip-hop să mai spere la vreun procent de vânzări al albumului său? Ce credeți voi că e de făcut în acest sens?

C.I.A.: Procent de vânzări...heh...nu știm când anume s-a și întâmplat asta într-un mod în care să și conteze... artiștii au fost mereu păcăliți la capitolu' ăsta... părerea noastră e că nu trebuie să te apuci de așa ceva cu capi' în nori, să visezi cai verzi... dacă vrei procente din vânzări, mai întâi trebuie să te semneze cineva... iar asta, cum am spus mai sus, a devenit imposibil tocmai din cauza faptului că nu se mai vinde nimic... ce rămâne de făcut e să ne întoarcem acolo de unde NU a plecat hip-hopu' la noi, anume în underground, la independența absolută... cu sau fără acte... repetăm o altă idee de mai sus: dacă tu faci o muzică bună, până la urmă vei culege niște roade, chiar dacă nu vor fi la nivelul investiției tale. Deci ce trebuie făcut, în absolut orice sens, e muzica, frate! Muzică bună!

BLACKOUT: La ce lucrați momentan? Ce pregătiți?

C.I.A.: Lucrăm mai mereu, ba beaturi, ba texte... sunt câteva proiecte în planul apropiat, dar despre astea la momentul potrivit.

BLACKOUT: În concerte, pe unde vă vor găsi fanii?

C.I.A.: La ora asta în proporție de 95% o să ne vedem în București, la Suburbia la sfârșitul lunii, însă mai multe detalii o să fie aproape de data respectivă.

 

BLACKOUT MAGAZINE 2009, NR1, pagina 22, Sonny Flame

 

BLACKOUT: Am găsit pe MySpace-ul tău o pagină frumos lucrată, iar în lista de piese câteva care mi-au atras atenția și mi-au dat de înțeles faptul că nu ești chiar un începător, care-i povestea ta? Cum și când te-ai apucat de muzică?
SONNY FLAME: Pot să spun că am fost atras de muzică încă de când eram copil și am avut o anume înclinație spre acest domeniu, astfel că în anul 2000 pe vremea când aveam vârsta de 14 ani, am început să scriu versuri, împreună cu cel mai bun prieten al meu din copilărie. Ne-am făcut o trupă (Reconquista), care a reprezentat foarte mult pentru mine la vremea respectivă... între timp, cărările s-au despărțit, eu am ales să continui gândindu-mă că nu am altă cale, că trebuie să dau totul pentru a-mi îndeplini visul.
 
BLACKOUT: Piesele de pe albumul în lucru vor fi în același stil?
SONNY FLAME: Da... albumul va fi unul predominant dancehall, cu beat-uri de atmosferă și teme comerciale; vor fi și câteva piese raggae, care sunt convins că vor fi pe gusturile ascultătorilor de gen.
 
BLACKOUT: Versurile îți reflectă viața?
SONNY FLAME: În mare parte da, și dacă te referi la album, va fi chiar o piesă care mă reprezintă întru totul (dedicated to struggleman dem who onglstand di lyrics).
 
BLACKOUT: Cu cine ai colaborat sau vei colabora pentru album?
SONNY FLAME: Până acum, deși albumul nu este definitivat, am colaborat cu un nume mare din rap-ul românesc, dar prefer să nu dezvălui încă identitatea acestuia. Sincer cred că este piesa de rezistență de pe album și deasemenea cred că va avea un impact major dacă va fi promovată așa cum trebuie. Vor fi cu siguranță și alți artiști, dar deocamdată atât pot spune despre colaborări.
 
BLACKOUT: Cum planifici apariția ta oficială în industria muzicală, și când e preconizată apariția albumului?
SONNY FLAME: Nu vreau să mă grăbesc în nici un fel în legătură cu apariția albumului, vreau ca toate să fie bine puse la punct, pentru că îmi doresc să fie un BOOM, având în vedere că va fi primul album de gen scos vreodată în România; dar așa estimativ, cred că cel târziu în vară, anul acesta, dacă nu vom întâmpina nici un fel de probleme, că după cum bine știi, la noi, când vine vorba de producători, case de discuri ș.a.m.d., nothing is sure so, everything is possible (râde ironic).
 
BLACKOUT: Cum a mers totuși colaborarea cu Micul Mozart pentru piesa "Hello" și cum ai ajuns să colaborezi cu el și cu fetele de la Wassabi?
SONNY FLAME: Oh... e o poveste destul de lungă... dar o să încerc să îți relatez pe scurt: întâmplarea a făcut să cunosc pe cineva, care era o bună cunoștință a fetelor de la Wassabi... respectiva le-a arătat profilul meu de MySpace, și ele m-au contactat. Cât despre "Micul Mozart", totul a fost cât se poate de ok, ne-am cunoscut în timpul filmărilor videoclipului pe care el însuși l-a regizat; totul a decurs normal, ne-am înțeles bine, mi-a lăsat impresia că este într-adevăr un profesionist, cu care sper să mai colaborez și pe viitor.
 
BLACKOUT: Mulți te-au catalogat ca fiin Sean Paul al României, cum comentezi asemănarea ta cu el?
SONNY FLAME: Nu pot decât să mă simt mândru și să mă bucur că sunt comparat cu Sean Paul, care după părerea mea și a multora, his da best inna di business: într-adevăr stilul lui m-a inspirat, dar cine are ureche își poate da seama că există foarte multe diferențe când vine vorba de timbrul vocal sau de registrul în care se cântă. Eu personal nu văd nimic rău în asta, ba din contră, având în vedere că nume mai mari din istoria muzicii s-au inspirat de la alți artiști: pentru cine nu știe, însuși Elvis Presley, și-a însușit mult din stilul și tehnica vocală a lu Jackie Wilson, sau chiar și Sean Paul (și el recunoaște) s-a inspirat de la unul dintre promotorii stilului dancehall și anume Super Cat (ascultați piesa Raggae Matic).
 
BLACKOUT: Ai un look destul de bine lucrat, ai grijă de tine și se vede, ce faci de fapt să arați așa?
SONNY FLAME: Mănânc spanac și fac flotări... =))
 
BLACKOUT: În concerte sau apariții tv ai refuzat să apari împreună cu fetele de la Wassabi, de ce?
SONNY FLAME: Am avut câteva apariții live cu Wassabi, dar am considerat că nu e cazul să mă afișez chiar peste tot pentru o simplă strofă.Vor fi destule apariții atunci când va veni momentul, până atunci keep it blazin without stressin!

HipHopDinRomania

Blogger din 2008. Restul nu contează. https://hiphopdinromania.blogspot.com/

Trimiteți un comentariu

Ce parere ai? Trimite un comment!

Mai nouă Mai veche