DA HOOD JUSTICE în revista PLAY din anul 2001

 

NĂSCUT PENTRU ASTA

Într-o lume dominată și manipulată de interese economice, există o mare masă de oameni care se exprimă pe beat și care deranjează bunul simț al celor care veghează asupra moralității sociale. Chiar dacă unii încearcă să ne distrugă, continuăm să ne facem auziți, mânuind o singură armă: CUVÂNTUL!

Dacă în celelalte episoade am vorbit despre Rimaru, B.U.G. Mafia sau Paraziții, a venit momentul să vorbesc și despre mine, aspect care, sincer, mă cam pune pe gânduri. 

Toată treaba cu Hip-Hop-ul a început în '89, când la Tv Bulgaria am văzut un top america. Acolo am luat prima dată contact cu un curent muzical total nou pentru mine și cu niște nume de trupe total bizare: Kool Moe Dee, Kid Frost, DeLa Soul sau N.W.A.

Cu toate că până în '89 urechile mele auziseră doar rock, după această întâlnire de gradul 3, orientările mele muzicale au început să se schimbe. 

După aglomerația din decembrie, au pătruns și la noi canale de televiziune din Occident, gen Super Channel, care au adus în atenția românilor Hip-Hop-ul.

N-am să uit niciodată show-ul de Revelion ('91) când postul cu pricina a difuzat o emisiune intitulată: "P. E Tv". Evident, era un show cu și despre Public Enemy.

Vizionarea a continuat, microbul mi-a afectat încet, încet creierul și viața și, uite așa, începând cu 1992, când la Radio Nova 22 a început emisiunea "Hip-Hop Radio Show", timp de două ore (săptămânal) eram prezent în fața difuzorului, ciulind bine urechile la ce se întâmpla acolo. La vremea aceea habar n-aveam că mai există și alții ca mine. 

A urmat concertul din 14 mai '93 de la Polivalentă când au venit primii rapper-i de peste hotare: Alliance Ethnik, Ragga Sonic, Inspector L, Democrates D și Sleo. 

A fost prima întâlnire cu realitatea: "Erau și alții!"

La sfârșitul lui '93, Dj Sleek, Abdul și Daddy Love au organizat un concurs pentru rapper-ii care voiau să cânte. M-am gândit puțin și am spus: "De ce nu?"

M-am prezentat cu câteva texte în limba engleză și, uite așa, m-am ales cu 4 negative.

Bine, bine... materialul muncii îl aveam,, dar cum venea treaba aia cu cântatul?

Încercarea și exercițiul le-a rezolvat pe toate.

A urmat anul 1994 și primul concert de la căminul P 27 din Regie, organizat de Francis Rebelu. Ce să spun, lume multă, haos, atmosferă tinerească, de care îmi aduc aminte cu plăcere și acum.

A fost primul concert în care am văzut trupe românești (Vorbire Directă și R.A.C.L.A.), lucru care m-a ambiționat și mai tare.

Debutul

A urmat un concert în Disco Calyse, pe 7 aprilie, pe care l-am ratat, după care pe 14 a venit și mult așteptatul debut.

N-am să uit întâmplarea jenantă în care am fost pus când, înainte cu 5 minute de începerea show-ului, m-am trezit că nu eram trecut pe listă.

După lungi căutări, Francis a descoperit că Wanted (numele de atunci) apărea pe verso. În urma acestei descoperiri spectaculoase, s-a hotărât ca debutul meu să se producă în deschiderea concertului, adică primul.


 

Cele trei scări care duceau la scenă au fost de bun augur, pentru că mi-au dat posibilitatea să meditez asupra variantelor pe care le aveam: "ori dau din mine, ori mă duc acasă!".

Se pare că am dat mai mult decât trebuia, pentru că în sală am zărit o groază de fețe consternate, care pare-se că nu înțelegeau ce se întâmplă pe scenă.

La concertul cu pricina au mai cântat R.A.C.L.A, Cimitirul Belu, M&G și Klensmen.

Sub Zero

Pe Sub Zero l-am găsit la terasa de la Calyse și mi-a fost recomandat ca "butonar" de meserie. Colaborarea a început imediat și, încet-încet, au apărut și primele negative lucrate în Scream Tracker. Până la următorul concert, a apărut și numele de Da Hood Justice și încă un component (Shorty Stain) care a stat cu noi până la începutul lui '95.

A urmat seria Rap Attack-urilor organizate de Adi Niculescu la Teatrul Ion Creangă, concerte la care au mai apărut Demonii, Black Underground și Paraziții.

Prima piesă în limba română ("Asta-i viața noastră") a fost înregistrată în studioul Radio Total, în 1995, după care a apărut pe prima compilație de Hip-Hop editată de Amma Studio.

Stoe Toxxic

Cu Stoe Toxxic am luat legătura în urma unor consultări cu băieții de la R.A.C.L.A.

Chiar dacă recomandările nu erau îmbucurătoare, am hotărât să încerc și se pare că n-am greșit. Astfel, la sfârșitul lui '95 s-a definitivat componența Da Hood Justice.

"Romanian Hip-Hop" de la Sala Polivalentă a adus pe scenă toate trupele autohtone și debutul live pentru Stoe Toxxic. Din păcate pentru el, băieții de la sunet au dat drumul de la jumătatea negativului și Stoe Toxxic n-a apucat să cânte decât vreo 3-4 versuri.

La același concert am cântat piesa "Iadul" împreună cu Paraziții.

'96 - 2001.

Anul '96 aduce compilația "Marphă de Hip-Hop" și prima colaborare cu R.A.C.L.A. la piesa "Jocul negru al morții". La jumătatea lui '96 apare emisiunea "Black Friday" de la Radio 21, realizată de Dragoș Mirea. Odată cu emisiunea apare și primul top românesc de gen, bazat pe voturile ascultătorilor. Spre mândria noastră, piesa "Niquaganxta" a stat timp de 4 ediții pe locul 1 an acest top. În urma "grandioasei" performanțe, Dragos Mirea ne introduce la Cat Music, firmă cu care semnăm pentru 3 ani.

"Judecata de după..."

Pe 3 iulie '97, la Studio Martin, se lansează albumul nostru de debut: "Judecata de după", material care i-a speriat pe mulți prin duritatea textelor. 

Prima filmare (gen clip) se produce la o lună de la lansare, la TVR 2, la piesa "Da Hood Squad".

Urmează compilația "Pace cartierului" (97), pe care apar piesele: "Niquaganxta" și "Vin indienii" și... pauză (discografică) până în '99.

Chiar dacă până în '99 n-am mai scos nimic nou, am lucrat în continuare la piese și am căutat un sound nou. Primele piese care aveau să apară în '99 au fost lucrate încă de la începutul lui '98.

"Sfârșitul de mileniu"

În februarie '99, Cat Music se decide să ne lanseze, în sfârșit, un maxi-single: "Sfârșit de mileniu", material care conținea 3 piese: "Sfârșit de mileniu", "Supafigura'NT" și "Numai pentru frații mei".

Odată lansat materialul, am reintrat în studio și am continuat munca pentru album.

"Direct din Unda'ground" a apărut în octombrie '99 și s-a lăsat cu un Studio Martin "plin ochi". La lansarea cu pricina, producătorii au avut surpriza vizionării primului video clip, la piesa "Numa' una".

Evident că nu putea să rămână un singur videoclip, așa că ne-am gândit că, dacă tot am făcut unul fără buget, de ce să nu-l facem și pe al doilea.

S-a făcut o dezbatere ad-hoc și s-a ales piesa "Supersonic", făcută în colaborare cu Methadon 3000. Filmările s-au realizat în vară și clipul a apărut abia în iarnă (2000), că, deh, așa-i la români.

"Născut pentru asta"

Lucrul la albumul "Născut pentru asta" a început în martie 2000 și s-a încheiat prin octombrie. Ca să justificăm existența videoclipului "Supersonic", am hotărât să includem piesa și pe noul material, fără să-i mai facem nici o modificare.

În vara lui 2000 am prelungit contractul cu casa de producție pentru încă un an și ni s-au promis două videoclipuri. Până la urmă, albumul a ieșit pe piață pe 18 martie, iar clipurile...

Fără să ne deranjeze în vreun fel situația apărută, ne-am apucat ca de obicei, de al treilea clip: "Când vin la microfon", tot fără buget.

ȘI cum suntem ambițioși din fire, vom mai scote încă unul, la piesa "O zi", piesă care se pare că se bucură de oarece succes la cei 3-4 ascultători care ne găsesc albumul.

Cam asta e povestea noastră, spusă în mare, și sper ca din această vară să găsim o variantă mai bună pentru a ne face auziți și văzuți, mai ales că de câteva luni, Sub Zero are un studio de producție video (Pipe Studio) care ne va ușura oarecum munca.

Până la noi materiale discografice sau nu... dau cu pace și am ieșit!  

 

HipHopDinRomania

Blogger din 2008. Restul nu contează. https://hiphopdinromania.blogspot.com/

Trimiteți un comentariu

Ce parere ai? Trimite un comment!

Mai nouă Mai veche