B.U.G. Mafia este incontestabil trupa etalon a scenei hip-hop din România și prima care a semnat un contract cu o casă de discuri, Sony Music, deschizând astfel drumul și altor trupe de gen. Succesul lor i-a deranjat pe mulți, acuzele și piedicile neîncetând să apară. Limbajul de cartier i-a făcut pe Tataee, Caddy și Uzzi să fie luați în colimator de reprezentanții mass-media și de autorități.
Sunteți promotorii ganxta rapului și una dintre primele trupe de hip-hop difuzate la un post de radio.
Tataee: Prima trupă a fost Direct Speech, după care am urmat noi cu o piesă în limba engleză. În 1994.
Când v-ați definitivat componența?
Tataee: În '95, după al doilea concert Rap Attack. Tot atunci s-a stabilit și titulatura de Black Underground Mafia.
Ce înseamnă Ganxta rap?
Tataee: Ganxta rappul vorbește despre droguri, violență, bani, fete și despre viața de cartier, ilustrată puțin diferit de rappul new-yorkez.
Cine încearcă să interzică hip-hop-ul?
Caddy: Cred că-i prea târziu. Sunt multe trupe de hip-hop și un public extrem de mare.
Tataee: Trebuie să fim recunoscători reprezentanților mass-media pentru că au promovat hip-hop-ul. Singurii care pot opri treaba sunt artiștii.
De ce deranjează onorariile voastre?
Tataee: Cei care sunt implicați în showbiz cunosc foarte bine prețurile trupelor. Pe mulți îi deranjează că se iau bani din hip-hop. Cred că sunt cei care o duceau bine înainte și au pierdut teren.
Există scenă hip-hop în România?
Caddy: Sigur. Nu este însă bine pusă la punct.
O casă de discuri axată pe hip-hop ar fi o soluție?
Tataee: Chiar mai multe.
Caddy: Cum s-au făcut cele ce dețin controlul acum, se pot face și pentru hip-hop.
Tataee: Noi încercăm să facem una. Cred c-o să meargă. Vom promova hip-hop-ul românesc și artiștii care credem că au ceva de spus.
Ați avut oferte de concerte afară?
Tataee: S-ar putea în această vară să cântăm în Italia sau în Germania. Pentru asta ne-ar trebui un DJ, însă, din păcate, nu există DJ pe genul nostru în România.
Andrei Vulpescu